Abban a megtisztelő felkérésben volt részünk, hogy az októberi Forbesban megjelenő Mito Digital Zrt. cikkéhez, mi fotózhattuk le Bobor Szabolcs vezérigazgatót és Farkas Dániel ügyfélkapcsolati vezetőt.
Fontos kritérium volt, hogy a cikk mellett csak egyetlen, fél oldalas fotó fog szerepelni, ezért annak az egynek kell nagyon ütősnek lennie. Most nézzük meg, hogy milyen lépéseket tettünk meg azért, hogy ez a kérés teljesüljön:
Brainstorming a brief alapján
Elengedhetetlennek tartjuk egy magazin fotózásnál, hogy a kép tükrözze a cikkben szereplő tartalmat. Ezesetben a briefben és a cikkben megjelenő üzenet: A Mito egy olyan nagy növekedést elért ügynökség, ami közben megmaradt fiatalos szellemében.
Bobor Szabolcs és Farkas Dániel céges portréfotója
Fotózás megtervezése:
A legjobb végeredmény eléréséért mindenképp szerettünk volna látogatást tenni a Mitonál, amely során nemcsak a vezetőkkel, hanem egyes részlegek kollégáival is beszéltünk. Ez azért volt hasznos, mert sikerült megismernünk a cég szellemiségét és stílusát.
Helyszín kiválasztása:
Ez volt a projekt egyik legizgalmasabb és legkardinálisabb pontja. Mi a Mito V. kerületi irodáját javasoltuk, mert szerintünk ez tükrözi leginkább az üzenetüket. Fotózás előtt kimentünk a helyszínére azért, hogy felmérjük a terek és a fények kínálta lehetőségeket. Az épületen belül a legszebb tárgyalótermüket választottuk, mert itt a háttérben látszanak a budapesti épületek, valamint berendezésében modern és letisztult.
Fotózás előkészítése aznap:
2 órával a megbeszélt kezdési idő előtt megérkeztünk a 3 fős csapatunkkal. Két helyszínen is felállítottuk a lámpáinkat, amelyekkel előre beteszteltük a fényeket. A hosszas előkészületekre azért volt szükség, hogy mire megjönnek a fotó alanyai, nekik már ne kelljen ezt megvárniuk.
Farkas Dániel üzleti portréfotója
Technikai beállítások:
Technikai kihívást jelentett a relatív sötét tárgyaló fényeit azonos világossági szintre hozni a kültéri nappali fényekkel, amit végül vakuk segítségével oldottunk meg.
A kép teljes kimaxolásáért növelni szerettük volna a térérzetet, ezért extra nagylátószögű objektívet választottunk. A fotó kompozíciójánál vigyáztunk arra, hogy ne torzuljanak be emiatt az alakok. Külön figyelmet igényelt az is, hogy a tér függőleges vonalai a képen is függőlegesek maradjanak.
Ruha kiválasztása:
A célunk az volt, hogy az öltözékükbe is belevigyük az ügynökség laza mégis üzleti stílusát. A mi kérésünk volt a zakó pólóval és fehér tornacipővel. A sötét háttérhez pedig sötét inget és pólót javasoltunk Szabolcséknak.
Bobor Szabolcs portréfotója
Pózok megtalálása:
Mivel két ember fotózásáról volt szó, ezért már mini csoportképről beszélünk. Mindenképp el szerettük volna kerülni a klisés pózokat és beállításokat. Ha már két ember van egy képen, akkor gyakran előfordul, hogy csak az egyiküknek lesz előnyös az elkapott pillanat. Éppen ezért mindig állványról fotózunk, hogy akkor több egymás után készült képből is össze tudjuk vágni az arcokat/pózokat, hogy ha szükséges.
A győztes kép története
Mindezek ellenére a történet iróniája, hogy végül a kiválasztott kép, ami bekerült a Forbesba az a legelső kattintásból született és még összollózni sem kellett. De ez nemcsak a puszta szerencsén múlott, hiszen mire megérkezett az ügyfél, addigra már minden feltételt megteremtettünk a jó kép elkészüléséhez. Mondjuk úgy, hogy tervezett szerencse volt.
+ Extra
Nem bírjuk, ki, hogy ne adjunk valami extrát, ha elkap az alkotás láza. :) Mi javasoltuk, hogy a magazinba kerülő kép mellett készítsünk többféle beállítást is. További két helyszínen is csináltunk képeket más-más stílusban; bárpultnál, ami kicsit művészibb, bohémebb arcukat mutatta meg a vezetőknek, valamint a belső körfolyosón is, ami nagyon díszes, világos és szép hely volt. Egy egész skáláját kapták meg a képeknek: művészi, laza, business stb. Így végül egy olyan portfóliót készítettünk nekik, ami nemcsak egy célt szolgál, hanem sok más helyre is fel fogják tudni használni a fotókat.
Még egyszer köszönjük a megkeresést és a bizalmat a Mito Groupnak.
Farkas Dániel portréfotó
Comments